woensdag 21 januari 2015

Heelhuids thuiskomen van mijn man Paul

Gisteren heb ik jullie verteld waar de mensen in Eindhoven gelukkig van worden, ik vertelde daarbij ook dat er een mysterieuze post-it bij zat. Zoals de titel al verklapt, zat er een post-it bij waarop stond: 'Heelhuids thuiskomen van mijn man Paul'. Hier had ik toch wel zo mijn vraagtekens bij.
Wie is Paul? Wat doet Paul met zijn vrouw? Of zou deze post-it zijn geschreven door een man? Kan natuurlijk ook! Gebruikte Paul graag zijn vuist? Of zou Paul meer het typetje zijn dat van een goed potje SM houdt? Dat zou dan wel betekenen dat Paul het dominante typje is. En wonen Paul en zijn vrouw (?) dan niet bij elkaar?

Ik snapte er in ieder geval helemaal niks van en ik vond het ook een beetje vreemd dat dit iemand echt gelukkig maakt.

Thuis waren we aan het bedenken wat het verhaal was achter deze post-it. 'Ons mam' maakte toen de slimme opmerking dat deze vrouw (?) misschien wel blij was dat haar man heelhuids thuis kwam. Ja, zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht! Deze post-it was misschien wel geschreven door een vrouw (?) wiens man in het leger zit of een ander gevaarlijk beroep uitoefent. Dat zou natuurlijk wel een logischer antwoord zijn op de vraag: ‘waar word jij gelukkig van?’

We zullen het nooit zeker weten, maar laten we er maar vanuit gaan dat degene hiermee bedoeld dat haar(/zijn) man heelhuids thuiskomt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten