woensdag 3 december 2014

Lach jezelf gelukkig

Iets wat waarschijnlijk voor de meeste meiden wel herkenbaar is, is dat je tijdens uitgaan wordt lastig gevallen door kansloze gevallen die je even komen vertellen dat je moet lachen. Misschien heb ik hier wat meer last van dan de gemiddelde meid, aangezien mijn 'standaard' gezicht altijd op onweer staat. Vraag me niet waarom, maar mijn gezichtsuitdrukking matcht op de een of andere manier niet met mijn meestal vrolijke humeur.

Anyway
, ik vind deze heren bloed irritant. Ik vraag me dan ook af wat ze hiermee willen bereiken. Is dit een mislukte poging tot flirten? Is dit omdat ze graag iemand commanderen? Of willen ze gewoon dat ik gelukkig ben?


Uit verschillende onderzoeken is namelijk gebleken dat je gelukkig wordt van lachen. Gezichtsspieren in een bepaalde stand vertellen je hersenen hoe het met je gesteld is. Dus als je een glimlach opzet, ongeacht of hij fake is of echt, krijgen je hersenen het bericht 'ik zal vast ergens blij om moeten zijn'. 

Dus voortaan, als een jongen mij tijdens uitgaan lastig valt, werp ik hem met alle plezier mijn meest brede glimlach toe. Hij blij, ik gelukkig!
Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten