zondag 21 december 2014

Eet jezelf gelukkig

Er zijn voedingsmiddelen waar je gelukkig van schijnt te worden. Ik ben niet zo van het volgen van dieëten, maar speciaal voor mijn blog heb ik mij toch opgeofferd om een 'geluksdieet' te gaan volgen. Vijf dagen lang heb ik elke dag een product van het 'geluksdieet' genomen.

Vis
Uit onderzoek blijkt dat je door twee keer per week vis te eten de kans op depressies met een kwart vermindert. Daarbij zorgt vis voor een gelukszalig gevoel. Dit geldt overigens wel alleen bij vrouwen, sorry mannen.

Maandag koos ik ervoor om zwarte vis van Haribo te eten. Het is een zoute vis met een zoet vleugje. Deze vis kun je gewoon bij de supermarkt halen bij jou om de hoek!


Tomaten
Wil je het nog wat beter aanpakken, kies dan voor tomaat. Door het eten van tomaten verminder je de kans op depressie, niet met een kwart, maar met de helft! Tomaten bevatten ook het antioxidant lypcopeen, die je hersenen beschermt.

Dinsdag was tomaat-dag. Ik heb besloten om mijn portie tomaat te eten door het op mijn pizza te gooien.



Pure chocolade
Yes, ik was heel blij om chocolade te vinden tussen de voedingsmiddelen van het ‘geluksdieet'. Pure chocolade verbetert de bloedsomloop naar je hersenen en versterkt de concentratie. Hierdoor voel je je meer energiek en levendig!

Woensdag stond dus in het thema van chocolade. Ik begon ’s ochtends met een boterham met pure chocolade hagelslag. Die middag nam ik een flinke reep chocolade met een kopje chocolade thee (ja dat bestaat echt!). En ik sloot de dag af met een heerlijke chocoladefondue en een kop warme chocolademelk. Later las ik pas dat je maar een paar gram chocolade nodig hebt voor het gewenste effect… oeps….
Banaan
Bananen bevatten veel waardevolle stoffen zoals ijzer, vitamine B en foliumzuur. De combi van koolhydraten en L-tryptofaan zou er bovendien voor zorgen dat het ‘gelukshormoon’ serotonine wordt aangemaakt. Los daarvan komt er door het hoge suikergehalte meteen energie in je bloed terecht.

Voor een groots effect koos ik dinsdag voor bananen die extra veel suiker bevatten. Deze bananen zitten in een zak. Ik heb maar meteen de hele zak opgegeten, het kan niet anders dan dat ik een gelukkig mens ben!

Kaneel
Door kaneel schijnt je energie stabieler te blijven. Dat komt doordat kaneel een goede invloed op de bloedsuikerspiegel heeft. 

Vrijdag nam ik een lekkere kaneelstok om mijn 'geluksdieet' af te sluiten. 

Oke sorry jongens, te flauw dit. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat je gewoon lekker moet eten waar JIJ zin in hebt! -Tenzij je een speciaal dieet hebt vanwege je gezondheid natuurlijk- Ik denk namelijk dat niemand gelukkig wordt van een streng dieet. Wil je geen patapoef (=dik persoon in het Vlaams) worden, snoep dan gewoon met mate! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten