woensdag 7 januari 2015

Geld maakt (niet) gelukkig

Ik heb het idee dat het een taboe is om te zeggen dat geld gelukkig maakt. Mensen zien je vaak als een materialist als je vindt dat geld gelukkig maakt. Ik zal maar eerlijk zijn: ik denk namelijk dat geld wel gelukkig maakt.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je met je geld omgaat. Ik denk dat geld je gelukkig maakt als je er dingen mee doet waar je voldoening uit kunt halen. Ook kun je een stuk zorgelozer leven als je genoeg geld hebt. Van dure kleding, auto en andere spullen zou ik dan bijvoorbeeld niet gelukkig kunnen worden.

Ik dagdroom er wel eens over wat ik zou doen als ik een miljoen zou winnen… Ik zou vooral veel gaan reizen, dat is wel iets waar je geluk uit kunt halen.  Ook zou ik een hele grote chocoladefabriek bouwen, net als in de film charlie and the chocolate factory. Want geef toe: wie wordt er nou niet gelukkig van een hele fabriek vol chocolade?! *kwijlkwijl*

Hoe dan ook: het hebben van genoeg geld maakt het leven makkelijker en het kan het in zekere zin ook leuker maken, maar het is niet per definitie dat rijke mensen gelukkiger zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten