vrijdag 5 december 2014

Materialistisch, met de paplepel ingegoten

Ik ben vijf jaar, loop in mijn zwarte pieten outfit huppelend naar school en zing ‘Sinterklaas Kapoentje’. Vandaag ben ik extra vrolijk, vandaag is Sinterklaas jarig.  Eerlijk gezegd boeit het me niet zoveel dat die stokoude man nog een jaartje ouder wordt. Ik denk alleen maar aan de grote hoeveelheid cadeautjes die ik vanavond zal krijgen. Ik ben deze week extra lief geweest, want wie zoet is krijgt lekkers…

Nu we ouder zijn denken we natuurlijk anders over het krijgen van cadeautjes. Of nou, misschien willen we vooral niet toegeven dat we er stiekem toch nog best gelukkig van worden. Hebzuchtig willen we onszelf liever niet noemen, maar als we echt eerlijk zijn schuilt er eigenlijk toch wel een materialist in ons. Dat is niet erg.  We kunnen er namelijk niks aan doen, zo zijn we opgegroeid. Dus vanavond wordt een pakjesavond waar we schaamteloos van gaan genieten!
Dank u Sinterklaasje!
Mini Jara tijdens pakjesavond. Materialistisch? Hoe kom je erbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten