zondag 7 december 2014

Kort maar krachtig

Je hebt uren zitten ploeteren op iets en eindelijk is het moment daar: het is gelukt! Iedereen kent die momentjes wel. Bijvoorbeeld als je jezelf uren hebt staan uitsloven in de keuken op een gerecht,  je proeft het en het smaakt verrukkelijk. Een tentamen waar je nachten voor hebt zitten blokken, het cijfer wordt bekend gemaakt en je hebt het gehaald. Of je mikt je dartpijltje na 9374839 pogingen eindelijk in de roos.



Deze momentjes beleef ik ook bij zo ongeveer alle computer-gerelateerde activiteiten. Ik ben totaal niet handig met die apparaten. Deze blog wekte dan ook regelmatig een hoop frustraties op. Toen ik zag dat ik met codes moest gaan werken kreeg ik het Spaans benauwd. Voorbeeldige leerling als ik ben, waagde ik toch maar een poging. Ik probeerde, het mislukte, ik probeerde nog een keer, het mislukte weer, dit proces zo nog een paar keer en dan in het kwadraat. Maar, eenmaal aan zoiets begonnen, moet en zal het ook lukken. Een hoop gevloek,  gescheld, maar vooral veel frustratie verder lukte het dan ein-de-lijk! Dat euforische gevoel wat toen mijn hele lichaam overheerste was onbeschrijfelijk. 

Hoe groter de frustratie dat iets je in eerste instantie(s) niet lukt, des te groter de blijdschap wanneer het eindelijk wel lukt. Deze momenten zullen je leven niet drastisch veranderen, maar desondanks kunnen ze er wel voor zorgen dat jij heel even intens gelukkig bent. Gelukt is ook geluk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten